bannerlogo

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Βιογραφικό

Ο Αθανάσιος Κανάκης γεννήθηκε το 1977 στη Θεσσαλονίκη. Το 1997 εισέρχεται με το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων στην Ελληνική Αστυνομία, στο Τμήμα Δοκίμων Αστυφυλάκων Γρεβενών, από όπου αποφοίτησε  ως αριστούχος το 1999. Από το 1999 έως το 2011 υπηρετεί στη Θεσσαλονίκη και κατά τη άσκηση των καθηκόντων του, τού απονέμονται εννέα ηθικές αμοιβές και δύο τιμητικά διπλώματα. Το 2008 αποφοίτησε από το Τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου με βαθμό «λίαν καλώς» και απέκτησε Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος Ψυχολόγου.

Από το 2011 μέχρι και σήμερα είναι Ψυχολόγος της Ελληνικής Αστυνομίας και μέλος της Ομάδας Διαπραγματευτών της, ως Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας. Εργάζεται στο Κεντρικό Ιατρείο της Διεύθυνσης Αστυνομίας Θεσσαλονίκης  και συνεργάζεται με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, το Τμήμα Ανηλίκων και το Τμήμα Καταπολέμησης Εμπορίας Ανθρώπων ως πραγματογνώμων ψυχολόγος. Παράλληλα, είναι μέλος των Ψυχοτεχνικών Επιτροπών για την εισαγωγή των υποψηφίων  στις Αστυνομικές Σχολές και των Επιτροπών Ελέγχου Καταλληλότητας Οπλισμού  Αστυνομικών του Ν.3169/2003.

Εκπαιδευτής Ελληνικής Αστυνομίας σε θέματα πρόληψης και  αντιμετώπισης της ενδοοικογενειακής βίας κατά των γυναικών.

Εκπαιδευτής Ελληνικής Αστυνομίας σε θέματα πρόληψης των διακρίσεων κατά των Ρομά μέσω της παροχής εργαλείων κοινωνικής διαμεσολάβησης σε αστυνομικούς.

Είναι έγγαμος και πατέρας τεσσάρων παιδιών.

Στο ιδιωτικό του γραφείο αναλαμβάνει θεραπευτικά ενήλικες, παιδιά και εφήβους, ενώ σημαντικό μέρος της δουλειάς του αποτελεί η συμβουλευτική γονέων.

Επαγγελματική εμπειρία

Από το 2004 αποτελεί συνεργάτης στο Κέντρο Προστασίας Ανηλίκων ΡΟΜ Δενδροποτάμου ¨Φάρος του Κόσμου¨ της Ιεράς Μητροπόλεως Νεαπόλεως Σταυρουπόλεως και από το 2008 εθελοντικά ως ψυχολόγος για την ψυχοκοινωνική στήριξη ανήλικων ΡΟΜ.

Από το 2012 επιστημονικός συνεργάτης του ΚΕ.ΜΕ.Α (Κέντρου Μελετών Ασφάλειας) του Υπουργείου Προστασίας Πολίτη.

Τέλη του 2012 με Ιούνιο 2013 διατελεί επιστημονικά υπεύθυνος ομάδας ψυχολόγων-κοινωνικών λειτουργών με σύμβαση έργου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Σάμου για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη υπηκόων τρίτων χωρών που τελούν υπό το καθεστώς της επιστροφής.

Έχει διατελέσει καθηγητής στη Σχολή Μετεκπαίδευσης της Ελληνικής Αστυνομίας για θέματα ψυχολογίας, διαπραγμάτευσης και διαχείρισης κρίσεων.

Συμμετέχει σε δράσεις σχολείων και συνεργάζεται με φορείς της Θεσσαλονίκης, εκπροσωπώντας την Ελληνική Αστυνομία ως ομιλητής σε θέματα Αστυνομίας, Ψυχολογίας και ειδικότερα σχολικού εκφοβισμού και ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο.

Εκπαιδεύσεις

Από το 2008 έως το 2010, στα πλαίσια απόκτησης κλινικής εμπειρίας εκπαιδεύτηκε στο Ειδικό Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης στις εξής δομές:
-    Μονάδα Σωματικής Αποτοξίνωσης (Detox) του Τμήματος Αποκατάστασης Εξαρτημένων «ΙΑΝΟΣ.
-    Γ΄ Τμήμα Βραχείας Νοσηλείας.
-    Μονάδα Επανένταξης.

Το 2012 εκπαιδεύεται στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Δυτικού Τομέα του Ειδικού Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης όπου παρακολουθεί θεραπευτικές συνεδρίες με οικογένειες, ζευγάρια, άτομα καθώς και το  Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Εισαγωγής στη Συστημική Ψυχοθεραπεία - σεμινάρια κλινικής ψυχοπαθολογίας.

Από το 2014 εκπαιδεύεται στην Παιδοψυχιατρική Κλινική του Γ.Ν. Γ.Παπανικολάου και στο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο της ανωτέρω κλινικής, παρακολουθώντας διαγνωστικές και θεραπευτικές συνεδρίες με παιδιά και εφήβους, ολοκληρώνοντας παράλληλα το τριετές εκπαιδευτικό πρόγραμμα ειδικευόμενων παιδοψυχιατρικής με θεματολογία:
Διαδικασίες Παιδοψυχιατρικής Αξιολόγησης, Φυσιολογική Ανάπτυξη στην Παιδική Ηλικία, Ψυχοπαθολογία στην Παιδοψυχιατρική, Διασυνδετική και Διασύνδεση στην Κοινότητα, Εισαγωγή στην Ψυχοθεραπευτική Διαδικασία και Ειδικά Θέματα Δικαστικής Παιδοψυχιατρικής.

Το 2016 παρακολούθησε τα πιστοποιημένα επιμορφωτικά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης:
-   Η Πρακτική της Διαπραγμάτευσης

-    Διαχείριση Κινδύνων και Κρίσεων για την Ασφάλεια και Υγεία στις Σχολικές- Εκπαιδευτικές Μονάδες

Επιπλέον, έχει παρακολουθήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια με θεματολογία:

-    Διαχείριση Κρίσεων

-    Βία κατά των γυναικών

-    Σχολικού εκφοβισμού

-    Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο

-    Ναρκωτικά

-    Πολιτική Ασφάλεια

-    Εισαγωγή στη θεωρία και πράξη της Κινητοποιητικής Συνέντευξης

-    Το Συναισθηματικό Κλίμα του Σχολείου ως Προστατευτικός Περίγυρος για Παιδιά Υψηλών Κινδύνων.